فروشگاه های سیار ، کمپر ، تریلر

بیش از نیم قرن تجربه در صنعت کاربری سازی

فروشگاه های سیار ، کمپر ، تریلر

بیش از نیم قرن تجربه در صنعت کاربری سازی

پی وی سی محصولی شیمیایی است که در صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد. پی وی سی در تهیه دیوارپوش ها و سقف های کاذب به کار می رود. البته باید گفت دیوارپوش پی وی سی از استفاده های رایج این محصول در ساختمان سازی است که البته معایب و محاسنی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت تا در صورتی که دوست داشتید از آن استفاده کنید با خصوصیات و ویژگی های آن و همچنین ایراداتی که به آن گرفته می شود، آشنا شوید.

پی وی سی PVC چیست

 چیزی که ما امروزه به نام پی وی سی می شناسیم در واقع پلی وینیل کلراید است که نوعی پلیمر ترموپلاستیک است. پی وی سی در صنایع مختلف و گوناگونی کاربرد دارد. گزافه نیست اگر بگوییم یکی از مهمترین و ارزشمندترین محصولات در مجموعه صنایع شیمیایی به حساب می آید. جالب است بدانید که ۵۰ درصد پی وی سی که تولید می شود در صنایع ساختمانی به کار می رود. پی وی سی به دلیل مقرون به صرفه بودن و دلایل بسیار دیگر، در صنعت ساختمان سازی از محبوبیت زیادی برخوردار است و کاربردهای زیادی دارد. در سال های اخیر شاهد این مسئله هستیم که از پی وی سی به عنوان جایگزین بعضی از مصالح ساختمانی همچون چوب و بتن و خاک رس استفاده می شود. یکی از کاربردهای فراوان و رایج پی وی سی در صنعت ساختمان سازی، استفاده از پی وی سی در دیوارپوش ها و سقف های کاذب ساختمان ها است.

دیوارپوش PVC

 دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند که بسته به ساختار و کاربرد دسته بندی می شوند و در کار استفاده می شوند. دیوارپوش های می توانند ام دی اف، پی وی سی، چرمی، سنگی و آلومینیومی باشند. یکی از کاربردهای رایج پی وی سی در ساختمان سازی، دیوارپوش پی وی سی است. جالب است بدانید که یکی از پر مصرف ترین پلیمرهای مصنوعی در واقع همین دیوارپوش های PVC هستند. یکی از مزایای دیوارپوش این است که کمک می کند تا چیزهایی که می خواهید دیده نشوند پنهان بمانند. برای مثال هیچ کس دوست ندارد کانال کشی ها و تاسیسات فنی مختلف در معرض دید قرار بگیرند. دیوارپوش های پی وی سی این چیزها را به خوبی می پوشانند و پنهان می کنند و باعث می شوند محیط مورد نظر ظاهری زیبا و تمیز و مرتب داشته باشد. پی وی سی نوعی پلاستیک ترموپلاست است که در رنگ سفید به تولید می رسد و برای زیبایی، پوشاندن تاسیسات و دکوراسیون داخلی بناها از آنها استفاده می شود. دیوارپوش های پی وی سی هم در خانه های مسکونی و هم در محیط های اداری و تجاری استفاده می شوند و محدودیت خاصی در اجرا و مکان انتخابی ندارند.

 

خصوصیات دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی به خاطر ساختاری که دارد از خصوصیات خاصی برخوردار است. این دیوارپوش ها از پی وی سی پلاستیکی محکم و سختی ساخته می شوند و شاید برای شما سوال باشد که با این حساب چطور منعطف می شوند و به حالتی که می شناسیم در می آیند؟ پاسخ این است که این پلاستیک سخت و مستحکم با کمک روان کننده ها و اضافه کردن آنها به پی وی سی، انعطاف پذیر و نرم و روان می شود و آماده برای استفاده در صنایع مختلف می گردد. از خصوصیات دیوارپوش پی وی سی می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. دیوارپوش پی وی سی به لحاظ شیمیایی در مقابل خوردگی و آب و هوا مقاومت دارد.

  2. نسبت به وزن از استحکام بالایی برخوردار است.

  3. فراوری آنها آسان است.

  4. سبک وزن هستند.

  5. به راحتی هر شکلی که بخواهید را می پذیرند.

  6. قابل اشتعال نیستند.

  7. اقتصادی هستند! در مقایسه با سایر مصالح ساختمان سازی همچون چوب و سیمان و آهن و آلومینیوم ارزان تر و به صرفه تر هستند.

 

مزایای دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش PVC از مزایای قابل توجهی برخوردار است که ساختمان سازان و مصرف کنندگان اصلی این محصول را به خریدن خود سوق می دهد. یکی از مزایای مهم دیوارپوش پی وی سی سبک وزن بودن آنها است که البته مغایرتی با استحکام آنها ندارد و باعث ضعیف شدن آنها نمی شود. در سال های اخیر و بیشتر شدن خطر وقوع زلزله، همه می دانند که بهتر است در ساختمان سازی از مصالح سبک استفاده شود تا خطرات و آسیب ها و خسارات وارده در بلایای طبیعی همچون زلزله به اندازه چشمگیری کاهش پیدا کند و به حداقل برسد. مزیت دیوارپوش پی وی سی در ایجاد سبک سازی در ساختمان ها به خوبی پیداست.

نکته دیگر اینکه دیوارپوش پی وی سی دیر خراب می شود و اگر در معرض نور مستقیم خورشید و شعله آتش و حرارت و همچنین ضربه سهمگین با جسم نوک تیز قرار نگیرند به تعویض و تعمیر نیاز پیدا نخواهند کرد و از هزینه های رنگ کردن دیوار و تعمیر آن جلوگیری می شود. در واقع می توان گفت که عمر مفید آنها در صورت نگهداری خوب و مناسب بسیار بالا است. برای مثال اگر قسمتی از دیوارپوش مورد آسیب قرار بگیرد و نیاز به تعمیر داشته باشد فقط همان قسمت تعویض می شود نه کل دیوارپوش.

نکته دیگر این است که دیوارپوش ها در انواع رنگ ها و مدل های مختلف در بازار وجود دارند و داشتن تنوع بر مزایای آنها افزوده است. همچنین دیوارپوش های پی وی سی به جلوگیری از اتلاف انرژی و هدر رفت آن کمک می کنند، عایق رطوبتی و صوتی هستند که خود نکته قابل تاملی است. دیوارپوش های پی وی سی به راحتی قابل شستشو هستند، روی هر سطحی قابلیت نصب دارند، دافع حشرات هستند و در برابر حشرات موذی مقاوم و غیر قابل نفوذ می باشند، اتلاف انرژی را تا ۴۰ درصد کاهش می دهند و در برابر ضربه و ترک ساختمان مقاوم هستند.

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی